Bugünün Estetik Sorunu, Gelecekte Erken Ölüm Sebebi “Obezite Salgını”

Bugünün Estetik Sorunu, Gelecekte Erken Ölüm Sebebi “Obezite Salgını”

Bugünün Estetik Sorunu, Gelecekte Erken Ölüm Sebebi “Obezite Salgını”

FAZLA KİLO ERKEN ÖLDÜRÜR

Kilo fazlalığı erken ölümlerin önde gelen sebeplerinden. Ölüm riski artan kiloyla birlikte yükseliyor, şişmanlarda bütün ölümlere bağlı erken ölüm riski ideal kiloda olanlara göre neredeyse iki kat artıyor. Kalp krizi, kalp yetmezliği, kalp hastalığına bağlı ani ölüm, göğüs ağrısı ve kalp atım bozukluğu gibi kalp sorunları fazla kilolu ya da şişmanlarda daha sık görülüyor.

İLK HEDEFİMİZ İDEAL KİLO!

Sağlıklı kilo ideal kilodur ve Beden Kitle İndeksi (BKI) ile belirlenen değerdir. Fazla kilolu ya da şişmansanız mevcut ağırlığınızı sadece yüzde 10 oranında azaltarak sağlığınızı önemli ölçüde düzeltebilirsiniz. Sağlıklı kiloda olup olmadığınızı anlamak için beden kitle indeksinizi belirlemelisiniz. Beden kitle indeksi basit, ucuz, hızlı ve güvenilir bir yöntemdir. Unutmayın! Şişmanlık bir hastalıktır. Kilo fazlalığı veya şişmanlıkla ilgili doğru teşhisi sadece bir sağlık görevlisi koyabilir.

İDEAL KİLOYU KORUMAK

Vücudunuzun yaşam biçiminize adaptasyonu kusursuzdur. Yediğiniz her şey yaptığınız her egzersiz vücudunuza yansır. Her gün hamburger, pizza, patates, cips yiyerek gün boyu uzanıp televizyon seyrederek asla sağlıklı ve ideal kiloda kalamazsınız.

Yaşam biçiminizdeki değişiklikler vücudunuza da yansır. Tabii ki bu değişimlerde genetik yapınız ve ırksal özellikleriniz de rol oynar. Kilonuzu ideal sınırlar içinde tutmak, kilo vermek ve almamak için mutlaka doğru şeyler yapmalısınız.

Kilo verme ve alma sorununu çözmekte öncelikli ve doğru yol ideal kiloda kalmayı engelleyen üç sabotajcının bilinmesi ve yok edilmesidir.

HAREKET EDİN!

Hareketsizlik birinci sabotajcıdır. Tekerleğin icadı ve petrolün keşfi hareketsiz yaşam tarzının ve ŞİŞMANLIĞIN temel nedenleridir.

İnsan bedeni besin bulmak, besin üretmek, elde ettiği besini evine taşımak üzere planlanmıştır. Ayakta durmak ve yürümek, koşmak kısacası hareket etmek üzere dizayn edilen insan bedenini hareketsizliğe iten birinci unsurun, tekerleğin bulunuşu olduğu söylenebilir.

DİYETİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN

Gereğinden fazla kalori tüketimi ideal kilonun ikinci sabotajcısıdır.

Diyet yapmayı eğer aç kalmak olarak algılarsanız yanılırsınız. Aç kalarak kilo kaybedebilirsiniz. Ama açlık nedeniyle kasları deforme, zayıf görünümlü ve sağlıksız bir bedene sahip olursunuz. Böyle bir diyet size sürekli yiyecekler düşünen, seks gücü zayıflamış, deforme ve yorgun bir beden; sinirli, mutsuz, gergin ve agresif bir ruh hali kazandırmaktan başka yarar sağlamaz.

PORSİYONLARI KÜÇÜLTÜN

Büyük porsiyonlar kilo verme çabalarının üçüncü sabotajcısıdır. Bizim genel önerimizi daha önce kısaca özetledik: Diyet yapmanın iki temel kuralından biri az yemektir. Açlığa bir yanıt olarak yemek yemeye çalışın. Tokluğa ulaşmak ve iştahınız tükenene kadar yemek zorunda değilsiniz.